16 – 32 uur per week. 

Start z.s.m. voor de duur van 12 maanden, met optie tot verlenging. Latere start (september) en opbouw in uren ook mogelijk.

Organisatie

Met ruim 18.000 collega’s zorgen de gemeente ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers. Werken voor Amsterdam betekent bijdragen aan iets groots. Aan groei, veiligheid, ontwikkeling, gezondheid. Van de stad, van Amsterdammers. Om daarmee Amsterdam door te geven; aan de toekomst, aan volgende generaties.

Binnen de gemeente creëert het cluster Ruimte en Economie de ruimtelijke en economische randvoorwaarden die nodig zijn om Amsterdam tot een sterke metropool te laten uitgroeien. Binnen dit cluster voert het onderdeel Grond en Ontwikkeling de regie op de gebieds- en vastgoedontwikkeling.

G&O is de expert op het gebied van kaveluitgifte, het uitgeven van grond in erfpacht, het bouwrijp maken van gemeentelijke kavels, het transformeren van onroerend goed en financieel-economische projectbegeleiding. Vanuit de afdeling Projectleiding – jouw thuisbasis – plaatsen ze projectleiders daar waar nodig. Bijvoorbeeld bij projecten in gebieden als de Zuidas, Sloterdijk en IJburg. Ze werken met een team van ongeveer 75 projectleiders die ieder hun eigen kwaliteiten hebben. Ze waarderen elkaars kennis en inzet en hebben allemaal dezelfde bevlogenheid om van Amsterdam een prachtige stad te maken.

Functie

Ondanks dat de projectleiders op uiteenlopende projecten verspreid door de hele stad zitten, voelen ze zich één geheel en helpen ze elkaar waar nodig. De projectleiders grondzaken worden als opdrachtnemer ingezet bij diverse gemeentelijke projecten, zoals bijvoorbeeld de Zuidas, Sloterdijk en IJburg. Bij de afdeling Projectleiding werken nu circa 75 projectleiders. Op bijeenkomsten en trainingen wordt kennis gedeeld en bijgebracht waardoor men aangesloten blijft en die expertise kan toepassen op hun eigen project.

Wat doe je op een gemiddelde werkdag?

  • Je behartigt de financieel en juridische, kortom de zakelijke belangen van de gemeente;
  • Je adviseert op strategisch niveau bij de voorbereiding van ruimtelijke plannen waarbij aandacht is voor het evenwicht tussen financiële haalbaarheid en kwaliteit;
  • Je voert gesprekken en onderhandelingen met ontwikkelende partijen;
  • Je bewaakt en rapporteert over de voortgang aan een projectmanager;
  • Je stuurt het grondzakelijke deel van de projectorganisatie aan.

Door de diversiteit in projecten met ieder hun eigen context en uitdagingen wordt van de projectleiders verwacht dat zij vakmanschap en ondernemerschap tonen en dat zij creatief en flexibel zijn. Zij werken aan projecten met een hoog politiek, maatschappelijk en financieel-economisch afbreukrisico, waar het werkveld zich op het scheidsvlak tussen publiek en privaat bevindt. Al met al een ondernemende en creatieve persoonlijkheid die gericht is op samenwerking en een proactieve houding inneemt.

Functie-eisen

  • Minimaal een erkende HBO opleiding in de richting van valt aan de richting van Planologie, Sociale geografie, Bouwkunde, Bestuurskunde, (Bedrijfs-) economie en/of Rechten.
  • Minimaal 1 jaar ervaring als Projectleider Grondzaken, opgedaan bij een gemeente met minimaal 100.000 inwoners.
  • Minimaal 3 jaar ervaring in de gebieds- en vastgoedontwikkeling opgedaan in de laatste 7 jaar.

En bij voorkeur:

  • Ervaring met grondexploitaties en erfpacht.
  • Ervaring met de Wet Voorkeursrecht Gemeenten.
  • Ervaring met bestuurlijke besluitvorming.
  • Ervaring met contractvorming en onderhandelen.

Voor deze opdracht vragen wij om een motivatie waarin je omschrijft waarom je geïnteresseerd bent in en geschikt bent voor deze functie.

Aanbod

  • Een aantrekkelijk salaris (afhankelijk van je ervaring) conform de Cao Gemeenten (schaal 11 of 12) en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
  • Een dienstverband rechtstreeks bij de gemeente Amsterdam behoort, na een detacheringsperiode van een jaar, tot de mogelijkheden.
  • Ontwikkeling, persoonlijke begeleiding en opdrachtmanagement.
  • Reiskostenvergoeding van €0,23 per kilometer. Een netwerk van enthousiaste professionals binnen het fysieke domein en overlappende passie binnen het werkveld.
  • Deze opdracht is ook op ZZP basis in te vullen.

Sollicitatie

Wil je meer weten over deze vacature? Bel dan snel met Frank Boland via 06 3449 2780 of stuur een mail naar frank@tripledetachering.nl. Direct solliciteren kan uiteraard ook!