16 – 24 uur per week. Start z.s.m. voor de duur van 12 maanden, met optie tot verlenging.
Organisatie
Gemeentelijke organisatie:
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever:
De Directie Afval & Grondstoffen is onderdeel van het cluster Stadsbeheer en zorgt voor het inzamelen en zo hoogwaardig als mogelijk laten verwerken van het huishoudelijk afval en afval van bedrijven dat daarop lijkt. Het voorkomen van (rest)afval is de hoofddoelstelling. Afvalinzameling betekent samenwerken met bewoners en bedrijven in de stad. De directie is verantwoordelijk voor een efficiënte en zo schoon mogelijke inzamellogistiek. Ten slotte is de directie verantwoordelijk voor de afvalstoffenheffing. Binnen de directie zorgt de afdeling Strategie & Projecten voor beleidsvorming en –realisatie. De doelen uit het Uitvoeringsprogramma Afval zijn daartoe door vertaald in concrete programma’s en projecten.
Functie
Op dit moment wordt in stadsdeel Noord op drie vastgestelde grofvuil inzameldagen getracht de wijken schoon te rijden. Door deze 3-daagse inzameling kan de beschikbare capaciteit niet efficiënt gepland worden. Hierdoor zijn er frequent bijplaatsingen en daaraan gelieerde meldingen en klachten en is er structureel inhuur noodzakelijk om de wijken en straten alsnog vrij te krijgen van grofvuil.
Vanwege de geprognosticeerde groei van Amsterdam Noord is de verwachting dat deze nadelige effecten van de huidige 3-daagse inzameling naar de toekomst toe verder zullen toenemen en een 5-daagse inzameling en toekomstbestendige oplossing is.
Doel: Transitie van een 3-daagse inzameling grofvuil naar een 5-daagse inzameling waarbij – er een grofvuil inzameling is ingericht die beter kan anticiperen op de geprognosticeerde groei in Amsterdam Noord; – waarbij het eventuele besparingspotentieel op de huidige inhuurkosten geeffectueerd is.
Werkzaamheden:
- Het op- en of bijstellen van het algeheel projectplan en het opstellen van eventueel benodigde diverse deelplannen;
- Te sturen op de realisatie binnen scope, tijd en budget;
- Het inrichten en aansturen van het projectteam uit de benodigde gespecialiseerde teams en afdelingen;
- Af te stemmen met de verschillende teams, afdelingen, directies en dagelijks Bestuur over eisen, wensen, randvoorwaarden, budgetoverdrachten en tijdsplanning;
- Het afleggen van verantwoording opdrachtgever en stuurgroep.
Op te leveren resultaat:
- Inzicht in alle aan de huidige 3-daagse en beoogde 6-daagse inzameling gerelateerde (inhuur-) kosten;
- Aangepaste wijkkaarten en routes;
- Aangepaste planning en roosters;
- Positieve besluitvorming binnen het dagelijks bestuur i.r.t. de aanpassing van de inzameldagen inclusief participatieplan;
- Doorlopen inspraakprocedure voor bewoners;
- Geïmplementeerde nieuwe routes;
- Daling van het aantal meldingen i.r.t. bijplaatsingen e.d.
Planning is afhankelijk van de daadwerkelijke startdatum. Daarop volgend volgt een projectplannen. Het resultaat dient in 2025 gerealiseerd te zijn.
- Beoogde start project: Q3
- Vastgestelde kostenoverzicht – gereed: Q3
- Aangepaste wijkkaarten en routes – gereed: Q3
- Aangepaste planning en roosters – gereed: Q3
- Akkoord dagelijks bestuur i.r.t. de aanpassing van de inzameldagen inclusief participatieplan – gereed: Q3
- Afgeronde inspraakprocedure voor bewoners – gereed: Q4
- Geïmplementeerde nieuwe routes – gereed: Q4
- Daling van het aantal meldingen i.r.t. bijplaatsingen e.d. (n.t.b. dalingspercentage) – Q4
Functie-eisen
- in het bezit van een erkend Universitair diploma;
- minimaal 5 jaar ervaring met projectleiding over opdrachten in de fysieke stedelijke omgeving, binnen een grote G4 gemeente;
- minimaal 5 jaar ervaring met het optimaliseren van complexe logistieke processen (inclusief roostering en planning van mensen en middelen);
- een motivatiebrief van max. 1 A4 is een verplicht onderdeel van deze procedure.
En bij voorkeur:
- ervaring in een soortgelijke logistieke organisatie;
- ervaring met het werken in een uitvoeringsorganisatie;
- ervaring met de Amsterdamse bestuurlijke processen (stad en stadsdelen).
Aanbod
- Een aantrekkelijk salaris (afhankelijk van je ervaring) conform Cao Gemeenten en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
- Reiskostenvergoeding van €0,23 per kilometer, OV-kaart of leaseauto.
- Laptop, telefoon en, indien nodig, een ergonomische thuiswerkplek.
- Persoonlijke ontwikkeling, begeleiding en opdrachtmanagement.
- Een ruim opleidingsbudget voor trainingen, cursussen en/ of coaching.
- Enthousiaste en benaderbare collega’s met brede expertise binnen het fysieke domein.
- Balans tussen thuiswerken, bij de opdrachtgever of op het hoofdkantoor van Triple in Hoofddorp (met daarbij gratis lunch in ons bedrijfsrestaurant!).
- Teamuitjes, intervisiemiddagen, borrels en barbecues.
- Opdrachten bij publieke organisaties die bij jou passen en bijdragen aan de maatschappij.
Deze opdracht is ook op ZZP-basis in te vullen.
Sollicitatie
Wil je meer weten over deze vacature? Bel dan snel met Fiona de Bock via 06 38950193 of stuur een mail naar fiona@tripledetachering.nl. Direct solliciteren kan uiteraard ook!