32 – 36 uur per week. 

Start eind juni voor de duur van 12 maanden,  met optie tot verlenging of indiensttreding na 12 maanden.

Organisatie

De skyline van Rotterdam. De diversiteit aan bedrijven en publieke instellingen. De bereikbaarheid van stad en regio. De internationale handelsgeest, ondernemerskracht, ambitie en daadkracht. Het zijn allemaal voorbeelden van hoe Stadsontwikkeling samenwerkt met bewoners en ondernemers aan de voorspoed van de stad. Sinds 2016 is daar een extra opgave bijgekomen en dat is ‘groene groei’: vooruitgang die klimaatvriendelijker, beter voor het milieu en op een circulaire gedachte gebouwd is. Stadsontwikkeling bouwt dus aan een sterke economie en een aantrekkelijke woonstad. Met hart voor Rotterdam en de mensen die er komen, wonen en werken. 

De afdeling
Je gaat aan de slag bij de afdeling Bouw- en Woningtoezicht. Deze afdeling heeft een rijke historie en onder andere veel kennis en ervaring op het gebeid van woningbouw. Hiervan profiteer je in je rol als Eigen Huis Coach. De afdeling kent een no-nonsense hands-on mentaliteit en een prettige informele sfeer onder collega’s. Hoewel de afdeling ook een belangrijke handhavende functie heeft, is dit in de rol van Adviseur Woningverbetering juist niet het geval. Je werkt eerder preventief, probeert juist het handhaven voor te blijven.

Praktisch gezien kom je vooral te werken bij afdeling Duurzaamheid. Deze bestaat uit zo`n 120 mensen die enthousiast werken aan de transitie naar een duurzaam Rotterdam. De sfeer op de afdeling is informeel, energiek en er zijn gezellige borrels, sportactiviteiten en leuke uitjes met elkaar.

Met deze functie kom je te werken op de gaafste afdelingen van de gemeente Rotterdam, waar er ruime kansen liggen om je verder te ontwikkelen.

Functie

De afdeling Bouw- en Woningtoezicht en de afdeling Duurzaamheid werken nauw samen aan plannen voor een toekomstbestendige woningvoorraad. Binnen dit kader is de functie van Adviseur Woningverbetering ontstaan. Deze richt zich op het verbeteren van de kwaliteit van de intermediairs binnen het project “Gebiedsgerichte Aanpak Isolatie en Onderhoud” (GAIO).

Als Adviseur Woningverbetering ben je primair verantwoordelijk voor het uitvoeren van steekproeven en technische wijkschouwen. Je kijkt met een enorme brede blik naar de wensen en praktische mogelijkheden van bewoners, de bouwkundige staat van de woning, woningisolatiekansen en toekomstbestendigheid van de woning. Hierbij inspecteer je hoe de adviesdiensten en werkzaamheden in de wijk uitgevoerd worden en waar verbeteringen nodig zijn. Door middel van deze kwaliteitsborging zorg je ervoor dat de dienstverlening van de intermediairs wordt geoptimaliseerd en bewoners op een effectieve manier geholpen worden bij het verduurzamen en onderhouden van hun woningen.

Naast de kwaliteitsborging voer je ook adviesgesprekken met bewoners, zowel bij huisbezoeken als tijdens andere vormen van bewonerscontact, zoals in wijkhubs of op informatieavonden. In deze gesprekken geef je onafhankelijk advies over woningonderhoud, energiebesparing, isolatie, ventilatie, subsidie- en leenmogelijkheden en andere aspecten van woningverduurzaming. Dit advies is afgestemd op de specifieke wensen en mogelijkheden van de bewoners, en je ondersteunt hen bij de verdere stappen, zoals het aanvragen van subsidies of het beoordelen van offertes. Je bent actief betrokken bij het verbeteren van de werkwijze van de intermediairs en zorgt ervoor dat de kwaliteit van de uitvoering van hun werk wordt gewaarborgd. Dit gebeurt door het uitvoeren van steekproeven, het geven van feedback en het monitoren van de voortgang.

Binnen Project GAIO zullen er steeds nieuwe deelprojecten en pilots worden opgestart. Denk hierbij aan het bemensen van een wijkhub namens het project, het bezoeken van buurtmartken en het houden van enquêtes. Dit heeft als doel om de doelgroep beter te begrijpen en te kunnen voorzien in hun behoeften.

Functie-eisen

  • Je hebt minimaal een mbo-opleiding Bouwkunde afgerond.
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met bouwkundig onderhoud en/of renovatie, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
  • Je hebt minimaal 1 jaar ervaring met persoonlijk klantcontact.
  • Je hebt ervaring met MS Office-applicaties.
  • Je bent in het bezit van een rijbewijs B.

En bij voorkeur:

  • Je hebt ervaring met woningverduurzaming van bestaande woningen.
  • Je hebt kennis van bouwfysica (ventilatie, koudebruggen, isoleren).
  • Je hebt werkervaring opgedaan binnen een gemeentelijke organisatie. 

Aanbod

  • Een aantrekkelijk salaris (afhankelijk van je ervaring) conform Cao Gemeenten en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
  • Reiskostenvergoeding van €0,23 per kilometer, OV-kaart of leaseauto.
  • Laptop, telefoon en, indien nodig, een ergonomische thuiswerkplek.
  • Persoonlijke ontwikkeling, begeleiding en opdrachtmanagement.
  • Een ruim opleidingsbudget voor trainingen, cursussen en/ of coaching.
  • Enthousiaste en benaderbare collega’s met brede expertise binnen het fysieke domein.
  • Balans tussen thuiswerken, bij de opdrachtgever of op het hoofdkantoor van Triple in Hoofddorp (met daarbij gratis lunch in ons bedrijfsrestaurant!).
  • Teamuitjes, intervisiemiddagen, borrels en barbecues.
  • Opdrachten bij publieke organisaties die bij jou passen en bijdragen aan de maatschappij.

Sollicitatie

Wil je meer weten over deze vacature? Bel dan snel met Fiona de Bock via 06 38950193 of stuur een mail naar fiona@tripledetachering.nl.

Direct solliciteren kan uiteraard ook!