16 uur per week.
Start z.s.m. voor de duur van 12 maanden, met optie tot verlenging.
Organisatie
Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.
We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.
Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.
We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.
Functie
De juridisch adviseur is verantwoordelijk voor gedegen juridisch advies op verschillende deelaspecten van complexe gebiedsontwikkelingsprojecten en gemeentelijke, zoals de ontwikkeling van de nieuwe wijk de Krijgsman in Muiden. Het gaat daarbij onder andere om:
- Het adviseren over te volgen (vergunnings)procedures voor (tijdelijke) ontwikkelingen binnen diverse ontwikkelprojecten in Muiden.
- Het zelf opstellen en indienen van diverse vergunningaanvragen en afstemmen met vergunningsverleners ter bespoediging van de tijdige vergunningverlening.
- Het opstellen van onderbouwingen ten behoeve van omgevingsvergunningen waarbij sprake is van een omgevingsplanactiviteit waarbij gebruik gemaakt wordt van een binnenplanse afwijkingsmogelijkheid in het tijdelijk deel van het omgevingsplan.
- Het verzorgen van een integrale toets van plannen ter bepaling van de noodzakelijke vergunningen, meldingen etc.
- Het adviseren over de noodzakelijke onderzoeken en adviezen ten behoeve van vergunningen, meldingen etc. en het daadwerkelijk uitvragen hiervan.
- Het adviseren over juridische vraagstukken die zich voordoen m.b.t. de met ontwikkelaars gemaakte privaatrechtelijke afspraken.
- Het afhandelen van aan de projecten gerelateerde procedures op grond van Wet Open Overheid waaronder het beheren en samenstellen van de dossiers en voorbereiden van de bestuurlijke besluitvorming.
- Het vertegenwoordigen van de gemeentelijke bestuursorganen in de aan de projecten gerelateerde bezwaar- en beroepzaken.
- Het verzorgen van het contractbeheer van de door de werkgroep ingeschakelde opdrachtnemers / externe adviseurs en het begeleiden van de werkzaamheden.
- Het assisteren en adviseren van de projectmanager bij voorkomende juridische aangelegenheden.
- Het in afstemming met de afdeling Inkoop van de gemeente opzetten en doorlopen van aanbestedingsprocedures en het daarmee bijdragen aan gemeentelijke doelstellingen zoals op het gebied van duurzaamheid en communicatie en participatie.
- Het deelnemen aan regulier overleg met projectontwikkelaars, het verzorgen van de agenda en verslaglegging hiervoor.
- Het voorbereiden van bestuurlijke besluitvorming binnen de gemeente waaronder het opstellen van de daarvoor noodzakelijke stukken.
Daarnaast is het mogelijk dat de juridisch adviseur gedurende de looptijd van de opdracht wordt ingezet op andere projecten waar zijn (m/v) specifieke deskundigheid op dat moment nodig is.
Functie-eisen
- Aantoonbare afgeronde WO opleiding op het gebied van het ruimtelijke recht/omgevingsrecht.
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met de gevraagde juridische werkzaamheden binnen de context van complexe ruimtelijke projecten.
En bij voorkeur:
- Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het adviseren over en coördineren van vergunningen en procedures ten behoeve van complexe ruimtelijke ontwikkelprojecten.
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met algemene bestuursrechtelijke werkzaamheden waaronder Wob/Woo-procedures en bezwaar- en beroepsprocedures.
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met aanbestedingstrajecten ten behoeve van voor projecten benodigde werken en diensten en het adviseren over de opzet van de gunningscriteria ten behoeve van sturing op beste prijs-kwaliteitverhouding.
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met publiek private samenwerking op gebiedsontwikkelingsprojecten.
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met het opstellen van ruimtelijke onderbouwingen ten behoeve van omgevingsvergunningen waarmee van het bestemmingsplan wordt afgeweken.
Competenties:
- Je bent aantoonbaar proactief in de aanpak van je projecten.
- Je bent een stevige onderhandelingspartner, constructief en vasthoudend.
- Je bent omgevingsbewust en hebt een goede ontwikkelde bestuurlijke antenne en gevoel voor de politiek-bestuurlijke verhoudingen.
- Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke adviesvaardigheden; je kan de verschillende belangen goed inschatten en verwerken in en integraal advies.
- Je gaat graag de uitdaging aan te werken in organisatie in ontwikkeling met ruimte voor innovatie.
- Je kan werken vanuit privaatrechtelijke afspraken, maar houdt daarbij wel oog voor het publiekrechtelijke kader waaruit een gemeente opereert.
- Je hebt humor.
Aanbod
- Een aantrekkelijk salaris (afhankelijk van je ervaring) conform Cao Gemeenten en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
- Reiskostenvergoeding van €0,23 per kilometer, OV-kaart of leaseauto.
- Laptop, telefoon en, indien nodig, een ergonomische thuiswerkplek.
- Persoonlijke ontwikkeling, begeleiding en opdrachtmanagement.
- Een ruim opleidingsbudget voor trainingen, cursussen en/ of coaching.
- Enthousiaste en benaderbare collega’s met brede expertise binnen het fysieke domein.
- Balans tussen thuiswerken, bij de opdrachtgever of op het hoofdkantoor van Triple in Hoofddorp (met daarbij gratis lunch in ons bedrijfsrestaurant!).
- Teamuitjes, intervisiemiddagen, borrels en barbecues.
- Opdrachten bij publieke organisaties die bij jou passen en bijdragen aan de maatschappij.
Sollicitatie
Wil je meer weten over deze vacature? Bel dan snel met Fiona de Bock via 06 38950193 of stuur een mail naar fiona@tripledetachering.nl.
Direct solliciteren kan uiteraard ook!