36 uur per week.
Start 1 juli 2025 t/m 1juli 2026, met uitzicht op een vast dienstverband.
Organisatie
Je gaat aan de slag bij de afdeling Programma, Project en Interimmanagement, gespecialiseerd in projectmatig werken volgens de methodiek Projectmatig Creëren. Met een onafhankelijke blik en expertise op specifieke vakgebieden, ondersteunen we diverse bestuurlijke doelen en opgaven. Vanuit het team Stedelijke Ontwikkeling werk je samen met ongeveer 40 enthousiaste collega’s steeds meer gebiedsgericht aan gebiedsontwikkelingen, vastgoedopgaven en facilitaire plannen. Dit doen we in opdracht en in nauwe samenwerking met afdelingen zoals Ruimte, Vastgoed en Sociaal.
We werken flexibel: vanuit het stadhuis, thuis, en op locaties binnen de verschillende gebiedsontwikkelingen. Binnen het team heerst een sfeer van expertise en gezelligheid, waarbij kennisdeling centraal staat en sociale activiteiten worden georganiseerd om de onderlinge band te versterken. Bij je start kun je rekenen op een uitgebreid inwerkprogramma, zowel op projectniveau als op het gebied van systemen en afspraken. Sfeer, samenwerking en collegialiteit staan bij ons hoog in het vaandel.
Functie
Als gebiedsontwikkelaar ben je het gemeentelijk boegbeeld van deze ontwikkeling en onderhoudt daarvoor in- en extern een breed netwerk op zowel ruimtelijk, economisch als sociaal maatschappelijk niveau. Met het Koersdocument Spoorzone als uitgangspunt bewaak je de strategische lijnen van de ontwikkeling van dit gebied, ziet kansen voor versnelling van realisatie van de opgaven en neemt daarin waar mogelijk een actieve rol. De Spoorzone en het aangrenzende Museumkwartier zijn een integraal onderdeel van de stedelijke ontwikkeling van Tilburg. Jij zorgt er actief voor dat de verbindingen, zowel programmatisch als fysiek, met de rest van de stad tot stand komen. Je bent een netwerker en weet ook ambtelijk en bestuurlijk draagvlak te creëren voor de koers binnen en grenzend aan je gebied. Je neemt strategische beslissingen met oog voor bestuurlijke, procedurele en financiële risico’s.
Je taken zijn:
- Je bent het gezicht van de Spoorzone en participeert actief in in- en externe overleggen op strategisch en waar nodig operationeel niveau.
- Je bewaakt de kaders (maar zoekt daar waar nodig de grenzen daarvan op) van de ontwikkeling Spoorzone en het Museumkwartier en verantwoordt je activiteiten aan zowel je bestuurlijk als ambtelijk opdrachtgever.
- Je werkt actief samen met partijen als een publiek private partner, onderwijs, (kleinere) initiatiefnemers, ondernemers, culturele instellingen en de interne organisatie.
- Je werkt als opdrachtgever voor de projectleiders die binnen de Spoorzone actief zijn. Je bent daarbij met name ook verantwoordelijk voor de samenhang tussen activiteiten én een goede teamgeest bij de verschillende disciplines binnen de organisatie die betrokken zijn bij deze gebiedsontwikkeling.
Functie-eisen
Als Gebiedsontwikkelaar weet je complexe problemen om te zetten in duidelijke opdrachten en bepaal je samen met betrokken afdelingen wie deze opdrachten kan uitvoeren. Je kunt bij tegengestelde belangen effectief sturen op oplossingsrichtingen en noodzakelijke besluiten nemen. Je bent vertrouwd met opereren in een bestuurlijk complexe omgeving, waar tegenwicht bieden een cruciale vaardigheid is. Met een frisse blik op gebiedsontwikkeling en ruimtelijke opgaven, vertaal je deze naar gewenste verbeteringen in organisaties of processen. Je schakelt moeiteloos tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau en beschikt over uitstekende schriftelijke en mondelinge vaardigheden. Bovendien ben je een echte verbinder, zowel intern als extern, mensgericht en loyaal. Verder breng je mee:
- Ruime, aantoonbare en recente ervaring in het effectief ontwikkelen van een programmastructuur, en het vervolgens aansturen en inhoudelijk managen van complexe gebiedsontwikkelingen of programma’s.
- Ervaring binnen een 100.000+ gemeente of een grote landelijk opererende ontwikkelende partij.
- Gezien de ligging en achtergrond van het gebied heb je affiniteit en bij voorkeur ook ervaring met cultureel erfgoed en ruimtelijke kwaliteit en vastgoedontwikkeling.
- Je bent bij voorkeur bekend met PPS constructies en het werken op het snijvlak tussen overheid, onderwijs en ondernemerschap.
- Je bent 28 tot 36 uur inzetbaar (4 x 9 behoort tot de mogelijkheden).
Aanbod
- Een aantrekkelijk salaris (afhankelijk van je ervaring) conform Cao Gemeenten en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
- Reiskostenvergoeding van €0,23 per kilometer, OV-kaart of leaseauto.
- Laptop, telefoon en, indien nodig, een ergonomische thuiswerkplek.
- Persoonlijke ontwikkeling, begeleiding en opdrachtmanagement.
- Een ruim opleidingsbudget voor trainingen, cursussen en/ of coaching.
- Enthousiaste en benaderbare collega’s met brede expertise binnen het fysieke domein.
- Balans tussen thuiswerken, bij de opdrachtgever of op het hoofdkantoor van Triple in Hoofddorp (met daarbij gratis lunch in ons bedrijfsrestaurant!).
- Teamuitjes, intervisiemiddagen, borrels en barbecues.
- Opdrachten bij publieke organisaties die bij jou passen en bijdragen aan de maatschappij.
Deze opdracht is ook op ZZP-basis in te vullen.
Sollicitatie
Wil je meer weten over deze vacature? Bel dan snel met Fiona de Bock via 06 38950193 of stuur een mail naar fiona@tripledetachering.nl.
Direct solliciteren kan uiteraard ook!