20-24 uur per week.
Start z.s.m. tot einde van het kalenderjaar.
Organisatie
Ouder-Amstel is een aantrekkelijke woon- en werkgemeente van ruim 13.000 inwoners en 12.000 arbeidsplaatsen. Wij zijn onderdeel van de metropoolregio Amsterdam en bestaan uit drie kernen: Ouderkerk aan de Amstel, Duivendrecht en Waver. Strategisch gelegen naast Amsterdam zijn wij een gemeente met contrasten: de grootstedelijke bedrijvigheid van het Amstel Business Park tegenover de rust en ruimte van de middeleeuwse polder de Ronde Hoep. We zijn ambitieus en met nieuwe, groene stadswijken willen wij ons inwoneraantal verdubbelen.
Functie
In deze opdracht ben je verantwoordelijk voor het begeleiden en opstellen van het omgevingsplan. Je werkt daardoor met veel verschillende mensen en je moet overzicht kunnen houden op alles wat speelt. Je bent het aanspreekpunt voor projectleiders, de verschillende vakspecialisten binnen de organisatie en externe bureaus. Wijzigingsbesluiten worden (meestal) voorbereid door externe bureau’s, maar het kan voorkomen dat een wijzigingsbesluit ook door de gemeente zelf geschreven wordt. Gedacht kan worden aan bijvoorbeeld een wijzigingsbesluit om een thema te verwerken in het omgevingsplan.
De gemeente heeft een basis-set aan regels opgesteld in het software-programma Rx-base. Daarin zijn onder andere de regels van de gemeentelijke verordeningen, de Bruidsschat en het Besluit kwaliteit leefomgeving verwerkt. Daarmee is er niet alleen een uitgebreide ‘bibliotheek’ aan regels aanwezig, maar is ook een structuur bepaald voor het omgevingsplan. De komende jaren kan bij het opstellen van wijzigingsbesluiten van het omgevingsplan gebruik gemaakt worden van de regels uit de basis-set.
Je werkzaamheden bestaan met name uit:
- Het bijhouden en muteren van de opgestelde basis set aan regels voor nieuwe wijzigingsbesluiten.
- Opstellen van regels voor wijzigingsbesluiten.
- Het annoteren van regels, onder begeleiding van een regelanalist.
- Overzicht hebben van verschillende wijzigingsbesluiten van het omgevingsplan.
- Inhoudelijke afstemming van de verschillende wijzigingsbesluiten: het bewaken van de consistentie.
- Adviseren van collega’s en bestuur over de tot standkoming van het omgevingsplan.
- Deelnemen in projectgroepen die werken aan wijzigingsbesluiten van het omgevingsplan (ontwikkelprojecten).
- Afstemming met de omgevingsdienst en het team vergunningverlening, toezicht en handhaving.
- Opstellen van bestuurlijke voorstellen.
- De gemeente vertegenwoordigen bij de Raad van State.
- Publiceren van wijzigingsbesluiten.
Functie-eisen
- Afgeronde doctoraal- of masteropleiding in de ruimtelijke ordening en/of Nederlands recht (WO) specialisatie omgevingsrecht, bestuursrecht en/of recht van de ruimtelijke ordening en 3 tot 5 jaar relevante werkervaring.
- Kennis van de Omgevingswet is noodzakelijk.
- Ervaring met de softwarepakket Rx-base is noodzakelijk.
- Pionierend en ondernemend karakter: je bent flexibel, creatief, kunt snel schakelen, oplossingsgericht, stressbestendig, integraal denkend, houdt van samenwerken en kan indien nodig buiten de lijntjes kleuren.
- Je bent communicatief en schriftelijk vaardig.
- Gevoel voor bestuurlijke verhoudingen.
- Proceservaring (zienswijzen en beroep).
Aanbod
- Een aantrekkelijk salaris (afhankelijk van je ervaring) conform schaal 10 van de Cao Gemeenten en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
- Reiskostenvergoeding van €0,23 per kilometer, OV-kaart of leaseauto.
- Laptop, telefoon en, indien nodig, een ergonomische thuiswerkplek.
- Persoonlijke ontwikkeling, begeleiding en opdrachtmanagement.
- Een ruim opleidingsbudget voor trainingen, cursussen en/ of coaching.
- Enthousiaste en benaderbare collega’s met brede expertise binnen het fysieke domein.
- Balans tussen thuiswerken, bij de opdrachtgever of op het hoofdkantoor van Triple in Hoofddorp (met daarbij gratis lunch in ons bedrijfsrestaurant!).
- Teamuitjes, intervisiemiddagen, borrels en barbecues.
- Opdrachten bij publieke organisaties die bij jou passen en bijdragen aan de maatschappij.
Deze opdracht is ook op ZZP-basis in te vullen.
Sollicitatie
Wil je meer weten over deze vacature? Bel dan snel met Fiona de Bock via 06 38950193 of stuur een mail naar fiona@tripledetachering.nl.
Direct solliciteren kan uiteraard ook!