24 uur per week. 

Start z.s.m. voor de duur van 4 maanden met uitzicht op indiensttreding bij de gemeente.

Organisatie

Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.

De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.

Functie

Als medewerker ruimtelijke ontwikkeling zorg je voor het uitvoeren van werkzaamheden op het terrein van de ruimtelijke ontwikkeling en- ordening. Je beoordeelt principeverzoeken, ontheffings- en vrijstellingsverzoeken en ruimtelijke procedures op planologische consequenties, en met name op het gebied van de opvang voor ontheemden. Je werkt mee aan beoordeling van afwijkingen op het Omgevingsplan, het wijzigen van Omgevingsplan en waar mogelijk aan de implementatie van de omgevingswet. Je voert overleg met indieners van bouwplannen en hun adviseurs, neemt deel aan teambesprekingen en ondersteunt collega’s op planologisch gebied. Je zorgt voor de benodigde besluitvorming in het college of de gemeenteraad, bereidt dit voor en adviseert de wethouder en het college hierover. De opdracht bestaat uit de volgende werkzaamheden:

  • Planologische beoordeling van conceptaanvragen, afwijkings- en ontheffingsverzoeken.
  • Communicatie met initiatiefnemers en andere belanghebbenden.
  • Coördineren van adviezen van andere beleidsvelden bij ruimtelijke ontwikkelingen, waaronder afstemming met de vergunningverleners.
  • Integrale advisering van het bestuur over ruimtelijke ontwikkelingen.
  • Coördineren van een huisvestingsproject voor ontheemden (vluchtelingen).
  • Bijdragen aan de implementatie van de omgevingswet.

Functie-eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau.
  • Minimaal 3 jaar werkervaring als medewerker ruimtelijke ordening / planologisch adviseur binnen een overheidsinstelling.
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied kennis van de Omgevingswet.

En bij voorkeur:

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van , planologie of geografie.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker ruimtelijke ordening bij een gemeente.
  • Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken.
  • Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na minimaal 1040 uur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden.

Aanbod

  • Een aantrekkelijk salaris (afhankelijk van je ervaring) conform schaal 10 van de Cao Gemeenten en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
  • Reiskostenvergoeding van €0,23 per kilometer, OV-kaart of leaseauto.
  • Laptop, telefoon en, indien nodig, een ergonomische thuiswerkplek.
  • Persoonlijke ontwikkeling, begeleiding en opdrachtmanagement.
  • Een ruim opleidingsbudget voor trainingen, cursussen en/ of coaching.
  • Enthousiaste en benaderbare collega’s met brede expertise binnen het fysieke domein.
  • Balans tussen thuiswerken, bij de opdrachtgever of op het hoofdkantoor van Triple in Hoofddorp (met daarbij gratis lunch in ons bedrijfsrestaurant!).
  • Teamuitjes, intervisiemiddagen, borrels en barbecues.
  • Opdrachten bij publieke organisaties die bij jou passen en bijdragen aan de maatschappij.

Sollicitatie

Wil je meer weten over deze vacature? Bel dan snel met Fiona de Bock via 06 38950193 of stuur een mail naar fiona@tripledetachering.nl.

Direct solliciteren kan uiteraard ook!