20 – 36 uur per week. Start z.s.m. voor de duur van 6 maanden met optie tot verlenging. Deze rol is beschikbaar voor zowel detachering als zzp.

Organisatie

Gemeente Zwijndrecht is een platte, informele en open organisatie. Een prettige werksfeer, vakmanschap, talentontwikkeling en resultaat staan centraal. Wij geloven in de kracht van onze medewerkers en geven dat vorm door hun talent in te zetten voor het realiseren van onze opgaven. Zwijndrecht is een levendige en aantrekkelijke gemeente in de Randstad.

Als beleidsadviseur zet jij jouw verbindende kwaliteiten in om het erfgoed van Zwijndrecht toekomstbestendig te maken. Je ontwikkelt en actualiseert beleid voor monumenten, erfgoed en archeologie en werkt daarin zelfstandig én samen met betrokken partners.

Functie

Je gaat aan de slag met het opzetten en actualiseren van beleid voor monumenten, erfgoed en archeologie binnen de gemeente Zwijndrecht.

De werkzaamheden omvatten:

  • Het inventariseren van alle monumenten en erfgoed in de gemeente;
  • Het opstarten en begeleiden van een waarderingstraject met betrekking tot de monumenten en erfgoed en dit verwerken in een beleidsdocument. Dit document stem je af met alle ketenpartners, zoals de provincie en de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed;
  • Het verder in procedure brengen van het geactualiseerde welstandsbeleid (fase eindconcept) voor vaststelling. 

In deze opdracht ga je zelfstandig te werk; van inventarisatie en planning tot het opstellen en afronden van het beleid.

Functie-eisen

  • Minimaal hbo werk- en denkniveau;
  • Ervaring met het opstellen van erfgoed-, monumenten- en archeologiebeleid;
  • Ervaring met het organiseren van participatietrajecten;
  • Kennis van gemeentelijke beleidsprocessen en besluitvormingsprocedures.

Je werkt graag samen met anderen en weet je mensen goed te verbinden. Je stelt kritische vragen, maar kunt ook snel praktische oplossingen aandragen en zaken in beweging krijgen, zonder het grotere geheel uit het oog te verliezen. Je hebt oog voor verschillende belangen en kunt daar effectief mee omgaan. Wanneer dingen niet altijd volgens plan verlopen, blijf je kalm en behoud je je humor. Je hebt uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden.

Aanbod

  • Een aantrekkelijk salaris (afhankelijk van je ervaring) in schaal 11 van de Cao Gemeenten en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
  • Reiskostenvergoeding van €0,23 per kilometer, OV-kaart of leaseauto.
  • Laptop, telefoon en, indien nodig, een ergonomische thuiswerkplek.
  • Persoonlijke ontwikkeling, begeleiding en opdrachtmanagement.
  • Een ruim opleidingsbudget voor trainingen, cursussen en/ of coaching.
  • Enthousiaste en benaderbare collega’s met brede expertise binnen het fysieke domein.
  • Balans tussen thuiswerken, bij de opdrachtgever of op het hoofdkantoor van Triple in Hoofddorp (met daarbij gratis lunch in ons bedrijfsrestaurant!).
  • Teamuitjes, intervisiemiddagen, borrels en barbecues.
  • Opdrachten bij publieke organisaties die bij jou passen en bijdragen aan de maatschappij.

Deze opdracht is ook op ZZP basis in te vullen.

Sollicitatie

Wil je meer weten over deze vacature? Bel dan snel met Janou van Eeuwijk via 06 8113 9745 of stuur een mail naar janou@tripledetachering.nl. Direct solliciteren kan uiteraard ook!