16 – 24 uur per week. 

Start z.s.m. voor de duur van 12 maanden, met optie tot verlenging. Deze rol is alleen beschikbaar voor detachering.

Organisatie

Werken voor de gemeente Almere betekent bijdragen aan grote maatschappelijke opgaven. Dagelijks werken wij aan het waarmaken van de dromen en initiatieven van de inwoners van Almere. Wij vinden het belangrijk dat medewerkers pionieren, vernieuwen, kansen pakken en dit bovenal samen met de stad doen.

Functie

Wil jij een cruciale rol spelen in de verdere ontwikkeling van de (binnenstedelijke) transformaties in Almere? Wij zijn op zoek naar een financieel regisseur die zijn kennis en expertise actief wil inzetten om de financiële regie van deze gebiedsontwikkelingen vorm te geven. Almere is een jonge gemeente waar nog van alles mogelijk is en is op dit moment dé bouwstad van Nederland. De opgave van Almere ligt van ‘oudsher’ in de uitleggebieden maar dit is de afgelopen jaren aangevuld met grootschalige (binnenstedelijke) transformaties.

Als Planeconoom ben je de financial engineer die zich bezighoudt met de afweging en beheersing van inhoudelijke en financiële aspecten van ruimtelijke ontwikkelingen. Binnen de projectorganisatie werk je nauw samen met de projectmanager en combineer je financiële kennis met inhoudelijke expertise om de financiële en programmatische voortgang van diverse projecten te waarborgen.

Wat ga je concreet doen?

  • Je houdt je bezig met haalbaarheidsstudies (binnenstedelijke transformatie), grondexploitatieberekeningen, exploitatieplannen, projectbeheersing, risicoanalyses en de bijhorende processen.
  • Hierbij is het belangrijk om jouw kennis te delen en over te dragen naar andere planeconomen binnen het team.
  • Je begeleidt en ondersteunt hen in hun werkzaamheden, zodat we kennis en expertise binnen het team versterken en borgen.
  • Jouw inzet is gericht op het optimaliseren van het kostenverhaal voor de gemeente, met als uiteindelijk streven een succesvolle realisatie van de projecten.
  • We verwachten dat je in staat bent om te schakelen tussen operationeel niveau en hoger abstractieniveau, zoals het Meerjaren Prognose Grondexploitatie
  • Almere (MPGA), het grondbeleid, het grondprijsbeleid en de nota kostenverhaal.
  • Je zult meewerken aan diverse grootschalige binnenstedelijke gebiedsontwikkelingen en het verder vormgeven van de processen rond gemeentelijk kostenverhaal bij herontwikkeling.
  • Daarnaast ben je gepassioneerd om voorop te lopen in de visie- en kennisontwikkeling binnen het vakgebied. Je draagt ook actief bij aan de verdere ontwikkeling van het team door praktisch toepasbare adviezen op operationeel niveau te vertalen en anderen in staat te stellen deze adviezen in hun werk toe te passen.

Rondom de verschillende stads(deel)centra van de gemeente wordt er samengewerkt met partners uit de stad om ca. 10.000 woningen en te realiseren. Dit draagt aanzienlijk bij aan de ambitie van Almere om tussen 2020 en 2030 maar liefst 24.500 nieuwe woningen aan de woningvoorraad toe te voegen.

Als jonge gemeente zijn we nog volop aan het ontdekken welke richting we willen inslaan. Dit brengt niet alleen spanning met zich mee, maar biedt ook talloze kansen voor groei en vernieuwing. Bij ons krijg je de ruimte om jouw ideeën te realiseren en te werken aan financiële structuren die Almere vooruit helpen. De afdeling Gebiedsontwikkeling, bestaande uit ruim 100 mensen, wordt op een commerciële wijze geleid en werkt met enthousiasme aan de realisatie van deze ambitieuze plannen.

Dit is jouw kans om impact te maken en mee te bouwen aan de toekomst van Almere. Grijp deze uitdaging en stap in op het moment waarop jouw bijdrage het meest waardevol is.

Functie-eisen

  • Je hebt aantoonbare expertise in planeconomie, specifiek gericht op binnenstedelijke transformaties, bij een projectontwikkelaar, adviesbureau of een andere gemeente.
  • Je enthousiasme werkt aanstekelijk en je bent resultaat- en klantgericht. Je legt gemakkelijk contacten, zowel mondeling als schriftelijk, en je hebt sterke communicatieve vaardigheden.
  • Dankzij je gestructureerde en resultaatgerichte aanpak behaal je tijdig je doelen en ben je gedreven om de bouwambities van Almere te verwezenlijken.

Aanbod

  • Een aantrekkelijk salaris (afhankelijk van je ervaring) conform Cao Gemeenten en goede secundaire arbeidsvoorwaarden. 
  • Reiskostenvergoeding van €0,23 per kilometer, OV-kaart of leaseauto.
  • Laptop, telefoon en, indien nodig, een ergonomische thuiswerkplek.
  • Persoonlijke ontwikkeling, begeleiding en opdrachtmanagement.
  • Een ruim opleidingsbudget voor trainingen, cursussen en/ of coaching.
  • Enthousiaste en benaderbare collega’s met brede expertise binnen het fysieke domein.
  • Balans tussen thuiswerken, bij de opdrachtgever of op het hoofdkantoor van Triple in Hoofddorp (met daarbij gratis lunch in ons bedrijfsrestaurant!).
  • Teamuitjes, intervisiemiddagen, borrels en barbecues.
  • Opdrachten bij publieke organisaties die bij jou passen en bijdragen aan de maatschappij.

Sollicitatie

Wil je meer weten over deze vacature? Bel dan snel met Janou van Eeuwijk via 06 8113 9745 of stuur een mail naar janou@tripledetachering.nl.

Direct solliciteren kan uiteraard ook!