24 uur per week.
Start 1 augustus voor de duur van 6 maanden, met optie tot verlenging. Deze rol is alleen beschikbaar voor detachering.
Organisatie
Cluster Projecten (80 FTE) bestaat uit drie teams: Senior Project- en Programmamanagement, Projectmanagement en Project Management Office (PMO). Cluster Projecten zorgt ervoor dat de gemeente Haarlemmermeer opgaven in het fysiek domein op een professionele project- en programmamatige wijze aanpakt. Jij maakt onderdeel uit van het team Projectmanagement. Dit team bestaat uit circa 35 ervaren en professionele projectmanagers, inclusief flexibele schil.
Functie
Als Projectmanager Gebiedsontwikkeling Cruquius bij de gemeente Haarlemmermeer ben je verantwoordelijk voor het tijdig, effectief en efficiënt realiseren van toegewezen ruimtelijke projecten in Cruquius. Bij het dorp Cruquius is een aantal transformaties van bedrijventerreinen naar woningbouw in voorbereiding. Het betreft in eerste instantie het project Post van Krayenhoff, deelgebieden 1 – 5 (circa 700 woningen). Gekoppeld aan de transformaties worden diverse direct verbonden bovenwijkse infrastructurele maatregelen en maatschappelijke voorzieningen (o.a. basisschool, kinderopvang, gezondheidszorg) gerealiseerd in Cruquius. Daarnaast maakt deze ontwikkeling in Cruquius onderdeel uit van de Schaalsprong Wonen van de gemeente Haarlemmermeer. Naast Post van Krayenhoff zal ook het Werfkwartier herontwikkeld gaan worden van industrieterrein naar woningbouw. Meer informatie vind je op: https://haarlemmermeergemeente.nl/haarlemmermeer-van-morgen/samen-bouwen. Voor het realiseren van de infrastructurele maatregelen en de Schaalsprong Wonen vindt samenwerking en onderhandeling plaats met de provincie Noord-Holland en het Rijk.
Je bent gericht op het project- en programmamatig realiseren van woningbouw en integrale gebied(her)ontwikkeling. Het gaat zowel om actieve gebiedsontwikkeling door de gemeente (investeringsproject en grondexploitatie) waar zij de gronden bezit, als het faciliteren en samenwerken met derde partijen om de ontwikkeling verder te brengen. Dit vergt kennis op het gebied van groen, landschap, water en/of klimaat, beheer, maar ook op uitgifte (tenders), kostenverhaal en contractvorming.
Je geeft op een professionele wijze leiding aan jouw projecten, regisseert de inbreng en bijdragen door externe partijen en diverse gemeentelijke teams. Je regisseert de voorbereiding, uitvoering en procesbeheersing binnen jouw projecten, monitort de voortgang en je coördineert de werkzaamheden van jouw projectteamleden. Daarnaast ben je deskundig in het begeleiden van planologische trajecten, zoals omgevingsplantrajecten.
Verder schrijf je heldere projectdocumenten zoals projectcontracten, fasedocumenten en voorstellen voor besluitvorming. Je hebt ruime kennis van planeconomie en grondexploitaties, omgevingsmanagement, civiel technische zaken en planologie om in de rol van Projectmanager Gebiedsontwikkeling Cruquius goed te functioneren. Van de Projectmanager Gebiedsontwikkeling Cruquius wordt grote politiek-bestuurlijke sensitiviteit en strategisch inzicht verwacht.
Je hebt een goed oog voor draagvlak in de maatschappij en anticipeert tijdig op allerlei invloeden op het project. Je hebt ervaring met participatieprocessen.
Functie-eisen
De kandidaat:
- Heeft een volwaardige universitaire opleiding afgerond
- Heeft minimaal 10 jaar relevante ervaring als Projectmanager in het aansturen van complexe ruimtelijke gebiedsontwikkelingsprojecten in het publieke domein
- Heeft werkervaring opgedaan bij gemeente(n).
- Heeft bij voorkeur ervaring opgedaan bij grote woningbouwopgaves in groot ruimtelijk gebied (Schaalsprong Wonen).
- Beschikt over goede bestuurlijke sensitiviteit en heeft ervaring met het omgaan met ambtelijk opdrachtgevers en het openbaar bestuur.
- Heeft met name ervaring op het gebied van planologische trajecten, zoals omgevingsplantrajecten of vergelijkbaar.
- Heeft met name ervaring op het gebied van contractmanagement, zoals anterieure overeenkomsten (of vergelijkbaar) en aanbestedingstrajecten.
- Is goed in control op het gebied van bedrijfsvoering.
- Beschikt over zeer goede communicatieve- en onderhandelingsvaardigheden.
- Weet ambtelijk, politiek en maatschappelijk draagvlak te creëren door deskundigheid, uitstraling, dynamiek en enthousiasme.
- Gedraagt zich integer en houdt zich aan correcte omgangsvormen (bereid tot ondertekening integriteitverklaring conform de gedragscode van de gemeente Haarlemmermeer).
Aanbod
- Een aantrekkelijk salaris (afhankelijk van je ervaring) conform Cao Gemeenten en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
- Reiskostenvergoeding van €0,23 per kilometer, OV-kaart of leaseauto.
- Laptop, telefoon en, indien nodig, een ergonomische thuiswerkplek.
- Persoonlijke ontwikkeling, begeleiding en opdrachtmanagement.
- Een ruim opleidingsbudget voor trainingen, cursussen en/ of coaching.
- Enthousiaste en benaderbare collega’s met brede expertise binnen het fysieke domein.
- Balans tussen thuiswerken, bij de opdrachtgever of op het hoofdkantoor van Triple in Hoofddorp (met daarbij gratis lunch in ons bedrijfsrestaurant!).
- Teamuitjes, intervisiemiddagen, borrels en barbecues.
- Opdrachten bij publieke organisaties die bij jou passen en bijdragen aan de maatschappij.
Sollicitatie
Wil je meer weten over deze vacature? Bel dan snel met Frans Kenter via 06 3417 0422 of stuur een mail naar frans@tripledetachering.nl.
Direct solliciteren kan uiteraard ook!