24 uur per week. 

Start 16 juni voor de duur van 7 maanden, met optie tot verlenging. 

Organisatie

Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer en de korte lijnen. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Ons organisatiedoel is om binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aan te sluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.

Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!

Functie

Vanaf 1 januari 2026 wordt de organisatie van Wijdemeren samengevoegd met de organisatie van de gemeente Hilversum. De bestuurlijke fusie volgt per 1 januari 2027 aanstaande. De komende maanden staan in het teken van het zoveel mogelijk waarborgen dat de opgaven van Wijdemeren worden uitgevoerd. Daarnaast vraagt deze fase dat je helpt zorgdragen voor een warme overdracht naar de gemeente Hilversum. Voor jou als teammanager betekent dit:

  • Samen met de medewerkers draag je zorg voor advisering aan het college en de gemeenteraad. Daarbij stuur je op heldere en uitvoerbare werkafspraken. Onderwerpen waar je met het team op aanspreekbaar bent, zijn onder andere een aantal grote infrastructurele projecten en diverse beheervraagstukken.
  • Binnen het team is een groot aantal projecten in de openbare ruimte belegd. Hiervoor ben je ambtelijk opdrachtgever. Samen met de afdelingsmanager stuur je op resultaat, zoek je de samenwerking met je collega-teammanagers voor de bemensing, voor de betrokken medewerkers ben je een sparringpartner.
  • Je begeleidt de medewerkers in het team op weg naar de ambtelijke fusie per 1 januari 2026. Met focus op hun persoonlijke ontwikkeling, draag je zorg voor een goede taakverdeling en houd je met het team aandacht voor heldere werkprocessen in een veranderende setting. Voor de collega’s van Hilversum ben je het aanspreekpunt voor een warme overdracht van de werkzaamheden.
  • Je speelt een sleutelrol bij het onderhouden van de verbinding tussen management en medewerkers. In dat kader neem je het team mee in de diverse (organisatie)ontwikkelingen, ben je budgetverantwoordelijk en eindverantwoordelijk voor het functioneren en de resultaten van het team.

Functie-eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
  • Aantoonbare werkervaring als leidinggevende in een publieke organisatie, in het bijzonder gericht op sturing aan een team/afdeling in het beheer van de openbare ruimte.
  • Beschikbaar voor minimaal 24 uur per week, in ieder geval op maandag op kantoor, zo spoedig mogelijk doch uiterlijk 23 juni 2025.

En bij voorkeur:

  • Aantoonbare werkervaring als leidinggevende bij organisatieveranderingen met verschillende belangen.
  • Aantoonbare werkervaring bij een gemeente, waaronder het adviseren van portefeuillehouders.
  • Aantoonbare werkervaring bij het coachen en begeleiden van medewerkers.
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van het beheer openbare ruimte en infrastructurele projecten.
  • Aantoonbare werkervaring met werken in en/of met Wijdemeren.

Competenties:

  • Verantwoordelijkheid
  • Bestuurlijke sensitiviteit
  • Visie
  • Leidinggeven
  • Coachen
  • Resultaatgericht
  • Flexibel
  • Creativiteit

Aanbod

  • Een aantrekkelijk salaris (afhankelijk van je ervaring) conform Cao Gemeenten en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
  • Reiskostenvergoeding van €0,23 per kilometer, OV-kaart of leaseauto.
  • Laptop, telefoon en, indien nodig, een ergonomische thuiswerkplek.
  • Persoonlijke ontwikkeling, begeleiding en opdrachtmanagement.
  • Een ruim opleidingsbudget voor trainingen, cursussen en/ of coaching.
  • Enthousiaste en benaderbare collega’s met brede expertise binnen het fysieke domein.
  • Balans tussen thuiswerken, bij de opdrachtgever of op het hoofdkantoor van Triple in Hoofddorp (met daarbij gratis lunch in ons bedrijfsrestaurant!).
  • Teamuitjes, intervisiemiddagen, borrels en barbecues.
  • Opdrachten bij publieke organisaties die bij jou passen en bijdragen aan de maatschappij.

Sollicitatie

Wil je meer weten over deze vacature? Bel dan snel met Fiona de Bock via 06 38950193 of stuur een mail naar fiona@tripledetachering.nl.

Direct solliciteren kan uiteraard ook!