32 uur per week. Start z.s.m.

Het gaat om drie posities:

  • 1 x 6 maanden
  • 2 x 2 jaar

Organisatie

Amersfoort is een stad met ruim 160.000 inwoners, vol innovatieve projecten en duurzame initiatieven. De stad ontwikkelt zich in hoog tempo en wij bewegen mee, met een compacte organisatie. Bij Gemeente Amersfoort zorg je samen met collega’s dat Amersfoort een geweldige stad blijft om in te wonen, te werken en samen te leven. Een inclusieve stad, waarin iedereen erbij hoort. Samen zorgen we dat elke Amersfoorter zich thuis voelt en mee kan doen in onze gemeente.

De afdeling Programma’s en Projecten is de gemeente brede afdeling voor procesmanagement, in het bijzonder programma- en projectmanagement. Er werken ruim 170 mensen, doeners, gericht op resultaat en op samenwerken. De sfeer is dynamisch en optimistisch.

Er zijn zes teams:

  • projectrealisatie openbare ruimte (POR);
  • proces- en projectmanagement (PPM);
  • vastgoedontwikkeling en – beheer (VOB);
  • team organisatie-projecten (TOP);
  • team assistentie projectmanagement (TAP);
  • team NEXT033.

We geven leiding aan nieuwe ontwikkelingen. Het resultaat kan van alles zijn: een fysiek project, een grondtransactie, een IT voorziening, een meerjarig programma, een maatschappelijk initiatief, een bijzonder proces. Het gaat ons om het eindresultaat, maar we voelen ons net zo verantwoordelijk voor de weg ernaartoe. Wat het product precies wordt, bepalen de opdrachtgevers en andere partners (zoals de gebruikers, eigenaren of andere betrokkenen – intern of extern).

We doen dit voor het bestuur van de stad, maar ook met inwoners, ondernemers en honderden collega’s uit de organisatie. Met de handen uit de mouwen. We maken het niet moeilijker dan nodig, maar ook niet gemakkelijker dan de realiteit. “We make it happen”.

Het team POR staat voor de civieltechnische en infrastructurele opdrachten in de openbare ruimte.

Functie

Deze uitvraag voor Projectleider Civiele Techniek heeft betrekking op opdrachten, die voortkomen uit de programma opgave Versnelling Openbare Ruimte Projecten en het programma Mobiliteitstransitie. Daarnaast draagt het team bij aan de woningbouwopgave en gebiedsontwikkeling van de stad. Het gaat daarbij om zowel de bestaande infrastructuur als ook aanleg van nieuwe infrastructuur. De opdrachtportefeuille behelst onder andere projecten voor rioolreconstructie, herinrichting van wegen, bouw- en woonrijp maken, onderhoud en aanleg van civiele kunstwerken en cultuurtechnische projecten.

Vanwege een aflopend contract ontstaat er ruimte voor het aantrekken van een projectmanager civiele techniek binnen het team POR. De aan te trekken projectmanager werkt samen met een collega projectmanager binnen een dedicated team en professionals. In het dedicated team zijn zij gezamenlijk verantwoordelijk voor de uitwerking van de projecten in het projectenportfolio.

Binnen de organisatie van de gemeente Amersfoort heeft de projectmanager de verantwoordelijkheid voor de dagelijkse leiding van het project, de aansturing van projectteamleden, de projectbeheersing en de voorbereiding van de(bestuurlijke)besluitvorming. De projectmanager voert deze taken uit gedurende alle fases van het project, van initiatief tot en met de oplevering en de nazorg.

Het takenpakket van de projectmanager omvat o.a:·

  • Aansturen van (multidisciplinair samengestelde) projectteams en adviseurs;
  • Opstellen van fasedocumenten en overige inhoudelijke en procesmatige documenten evenals het begeleiden van het besluitvormingsproces;
  • Opstellen en bewaken van projectplanningen en – budgetten;
  • Periodiek rapporteren over de voortgang van het proces, gerelateerd aan de opdrachtverstrekking;
  • In samenwerking met derden bepalen en uitvoeren van communicatiestrategie voor het project;
  • Vertegenwoordigen van de gemeente in gesprekken en onderhandelingen met externe partijen en andere betrokkenen.

In deze rol is het noodzakelijk dat je vanuit kantoor werkt, je hebt immers een spilfunctie. Na inwerken is maximaal een dag per week thuiswerken mogelijk.

Functie-eisen

  • HBO+, bijvoorbeeld richting civiele techniek, land- en water management, stedenbouw enz (gericht op openbare ruimte)
  • Minimaal vijf jaar relevante werkervaring als projectmanager, specifiek op het vlak van fysieke ruimtelijk domein
  • Je hebt aantoonbare ervaring met de uitvoeringspraktijk
  • Politiek sensitief; vertrouwd met werken in een politiek gevoelige omgeving
  • Je kunt goed in teamverband werken
  • Communicatief sterk, of je nu bestuurders, externe (commerciële) partijen, opdrachtnemers of bewoners spreekt (50% van jouw werk bestaat uit communicatie)
  • Je staat stevig in je schoenen en kunt goed omgaan met weerstand
  • Het is een pre als je ervaring hebt met het werken met dedicated programma- of projectteams
  • Gemeentelijke ervaring is een grote pré

Aanbod

  • Een aantrekkelijk salaris (afhankelijk van je ervaring) in schaal 12 van de Cao Gemeenten en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
  • Ontwikkeling, persoonlijke begeleiding en opdrachtmanagement.
  • Reiskostenvergoeding van €0,23 per kilometer.
  • Een netwerk van enthousiaste professionals binnen het fysieke domein en overlappende passie binnen het werkveld.

Sollicitatie

Wil je meer weten over deze vacature? Bel dan snel met Frank Boland via 06 3449 2780 of stuur een mail naar frank@tripledetachering.nl.

Direct solliciteren kan uiteraard ook!