16 – 32 uur per week. Start 1 september tot 1 januari 2025, met optie tot verlenging.

Organisatie

Utrecht kan niet zonder plekken waar cultuur uitgeoefend kan worden. Dit varieert van poppodia en musea tot creatieve broedplaatsen waar kunstenaars kunnen werken en wijkcultuurhuizen. Daarnaast hebben we als gemeente een groot aantal unieke monumenten in ons bezit. De Domtoren is het meest bekend, maar denk ook aan de diverse forten met een Unesco werelderfgoedstatus.

Functie

De Vastgoedorganisatie Utrecht (VGU) zoekt een interim opgavemanager voor het cluster Cultuur en Erfgoed. Een hele interessante en uitdagende functie in een snel groeiende en verdichtende stad.

Je werkt nauw samen met de vier opgaveadviseurs in je team, waarmee je de opdrachtgever bent voor diverse investeringsprojecten. Daarnaast sta je in nauw contact met de wethouders om de grote betrokkenheid vanuit de stad op deze voorzieningen in goede banen te leiden. Je bent daarom bestuurlijk sensitief, je weet goede adviezen te geven en je kunt duidelijk richting geven in complexe dossiers.

Je taken zijn:

  • Je bent functioneel leidinggevende en inhoudelijk sparringpartner van vier opgaveadviseurs.
  • Je bent eindverantwoordelijk voor de bestuurlijke afstemming op diverse dossiers. Je schrijft mee aan stafstukken en raadsbrieven en denkt na over goede bestuurlijke betrokkenheid op dossiers. Je adviseert de bestuurders ook tijdens commissiedebatten en raadsvergaderingen.
  • Je bent samen met de opgavemanager bij Culturele Zaken verantwoordelijk voor de maandelijkse afstemming met de wethouders Vastgoed en Cultuur over diverse dossiers. Je bent wisselend voorzitter van dit overleg.
  • Je bent opdrachtgever van de investeringsprojecten en verantwoordelijk voor de kaders van de projecten. Dit gaat onder andere over het benodigde budget en daarbij horende dekkingsbronnen, maar ook over de kwalitatieve kaders wat we met het project willen bereiken. In jouw team worden de projectbrieven geschreven waarmee een projectmanager de opdracht krijgt om een project uit te voeren.

Functie-eisen

  • Je beschikt over WO werk- en denkniveau;
  • Je hebt een opleiding afgerond in de richting van bouwkunde, geografie, bestuurskunde(of vergelijkbaar);
  • Minimaal 7 jaar werkervaring, waarvan 3 jaar in politiek/bestuurlijke context;
  • Kennis van complexe bestuurlijke processen.

Aanbod

  • Een aantrekkelijk salaris (afhankelijk van je ervaring) conform de Cao Gemeenten en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
  • Ontwikkeling, persoonlijke begeleiding en opdrachtmanagement.
  • Reiskostenvergoeding van €0,23 per kilometer.
  • Een netwerk van enthousiaste professionals binnen het fysieke domein en overlappende passie binnen het werkveld.
  • Deze opdracht is ook op ZZP basis in te vullen.

Sollicitatie

Wil je meer weten over deze vacature?

Bel dan snel met Raquel Rodriguez Cortes via 06 3933 4016 of stuur een mail naar raquel@tripledetachering.nl. Direct solliciteren kan uiteraard ook!