32 uur per week. Start 5 augustus (of een nader overeen te komen datum) voor de duur van 12 maanden, met optie tot verlenging.

Organisatie

Amstelveen (en Aalsmeer zijn) is een ambitieuze ontwikkelgemeente(s). Het groene karakter van de gemeente(s) wordt door de inwoners gewaardeerd en het voorzieningenniveau is hoog. Dat willen we graag zo houden.

Functie

Amstelveen en Aalsmeer staan de komende periode voor een forse opgave. In Aalsmeer is een aantal grotere woningbouwprojecten in voorbereiding. Daarnaast wordt gezien de dynamiek in de Metropool Regio Amsterdam verdere groei verwacht. Het groene karakter van de gemeentes wordt gewaardeerd, het voorzieningenniveau is hoog. Schiphol geeft serieuze beperkingen en bereikbaarheid is als vanzelfsprekend een hot issue. Amstelveen gaat de komende 10 jaar fors ontwikkelen, er zijn veel binnenstedelijke herontwikkelingsprojecten en er wordt gewerkt aan de verbreding van de A9.

De afdeling Nieuw Legmeer/BTAZ, onderdeel van het fysiek domein, werkt voor de uitvoeringsorganisatie Amstelveen en Aalsmeer. Binnen deze afdeling werken projectmanagers, planeconomen & juristen grondzaken, adviseurs omgevingsplannen & vergunningen, omgevingsbeleid en economie & duurzaamheid. Het bestaande bedrijventerrein Legmeer wordt getransformeerd naar een woon-werkwijk met 4.400 woningen. Het Bedrijventerrein Amstelveen Zuid wordt gecreëerd om bestaande bedrijven ruimte te geven als nieuwe bedrijfslocatie. Op dit moment wordt gewerkt aan een business case voor de ontwikkelingen en worden met grondeigenaren gesprekken gevoerd om tot anterieure afspraken te komen.

Als senior juridisch adviseur grondzaken functioneer je zelfstandig en ben je allround; je hebt een stevige persoonlijkheid waardoor je snel je weg door de organisatie vindt om informatie te vergaren. Je werkt in projectgroepen intensief samen met de projectmanager en de planeconoom. Je bent in staat om tegenwicht te bieden aan projectmanagers, wederpartijen en bestuurders en je hebt gevoel voor het werken in een politiek bestuurde organisatie. De functie brengt veel persoonlijke contacten met zich mee, zowel intern als extern. Je beschikt over uitstekende contactuele- en onderhandelingsvaardigheden en je kunt je goed uitdrukken in woord en geschrift.

Functie-eisen

  • Je hebt een voor de functie relevante afgeronde WO-opleiding rechten;
  • Je hebt minimaal 10 jaar werkervaring op het gebied van gebiedsontwikkeling en grondzaken en heeft aantoonbare kennis van en ervaring met het opstellen van voorovereenkomsten (intentieovereenkomsten) en anterieure overeenkomsten;
  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 13 jaar als juridisch adviseur op het gebied van grondzaken bij een gemeente;
  • Je hebt up-to-date kennis van de relevante wet- en regelgeving op het gebied van grondtransacties, bestemmingswijzigingen en wettelijk kostenverhaal;
  • Je hebt gevoel voor gebiedsontwikkeling en alle facetten die daarbij komen kijken, zoals inzicht in de belangen van marktpartijen, inzicht in alle onderdelen van het proces van planontwikkeling, ruimtelijke procedures, civiel technische werkzaamheden en de realisatie van het bouwplan;
  • Je hebt ervaring met gebiedstransformaties en het ontwikkelen van nieuwe bedrijventerreinen;
  • Beschikt over basiskennis van de totstandkoming van grondprijzen en wettelijk kostenverhaal en kan hierover inhoudelijk sparren met de planeconoom en de marktpartij;
  • Je hebt ervaring met bestuurlijke besluitvorming en het adviseren in een politiek bestuurde organisatie;
  • Je hebt goede onderhandelingsvaardigheden, strategisch inzicht en bent ervaren in het voeren van onderhandelingen;
  • Je hebt een pragmatische en oplossingsgerichte instelling met als oogmerk meerwaarde voor partijen aan beide zijden van de onderhandelingstafel.

En bij voorkeur:

  • Je hebt minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van voorovereenkomsten en anterieure overeenkomsten bij een gemeente in de afgelopen 10 jaar;
  • Je hebt aantoonbaar ervaring met gebiedstransformaties in de afgelopen 6 jaar. Leg uit waar je dit hebt uitgevoerd en hoe je dit hebt aangepakt.

Aanbod

  • Een aantrekkelijk salaris (afhankelijk van je ervaring) conform de Cao Gemeenten en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
  • Ontwikkeling, persoonlijke begeleiding en opdrachtmanagement.
  • Reiskostenvergoeding van €0,23 per kilometer.
  • Een netwerk van enthousiaste professionals binnen het fysieke domein en overlappende passie binnen het werkveld.
  • Deze opdracht is ook op ZZP basis in te vullen.

Sollicitatie

Wil je meer weten over deze vacature?

Bel dan snel met Raquel Rodriguez Cortes via 06 3933 4016 of stuur een mail naar raquel@tripledetachering.nl. Direct solliciteren kan uiteraard ook!